(Extras din Statutul FRO)
Art.48. Controlul financiar al F.R.O este asigurat de Comisia de cenzori, formata din 3 persoane (preşedinte şi 2 membrii), alese de Adunarea Generală pe o perioada de 4 ani potrivit statutului şi este organul care controlează gestiunea F.R.O.
Comisia de cenzori este subordonată Adunări Generale.
Din membri comisiei, cel puţin un cenzor trebuie să fie contabil sau expert contabil.
In caz de descompletare pe perioada mandatului, se pot alege alti cenzori cu ocazia primei Adunari Generale Ordinare.
Comisia de cenzori îşi poate elabora propriu R.O.F pe care îl va prezenta spre aprobare Biroului.
Membri Biroului Federal nu pot face parte din Comisia de cenzori.
Atribuţiile comisiei de cenzori sunt cele prevăzute de legislaţia în vigoare şi în plus:
48.1. Verifică modul în care este administrat patrimoniul F.R.O;
48.2. Intocmeşte rapoarte anuale, sau ori de cate ori este nevoie, privind modul de administrare a patrimoniului F.R.O si le supune aprobarii Adunarii Generale.
48.3. Poate participa prin preşedintele său sau înlocuitorul legal la şedinţele Biroului, fără a avea drept de vot.
48.4. Indeplineşte orice alte atribuţii în legătura cu domeniul său de activitate stabilite de Birou sau de Adunarea Generală.
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1. Comisia de istorie şi statistică este constituită şi funcţionează în conformitate cu prevederile articolelor 14, 50-55 din Statutul Federaţiei Române de Oină.
Art.2. Comisia de istorie şi statistică este structura specializată a Federaţiei Române de Oină în domeniul realizării şi actualizării istoriei şi statisticii jocului sportiv de oină.
Art.3. Comisia de istorie şi statistică are ca sarcină întreprinderea tuturor măsurilor, pentru a descoperi în bazele reale istoria şi realizarea bazei de date a sportului naţional, folosind în acest scop toate sursele autentice de documentare, precum şi izvoarele scrise existente sau nescrise contemporane.
Art.4. Activitatea comisiei de istorie şi statistică este coordonată de secretarul general al Federaţiei Române de Oină, fiind subordonată Biroului Federal.
Art.5. Comisia de istorie şi statistică îşi elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare, pe care îl prezintă spre aprobare Biroului Federal.
Capitolul II
ATRIBUŢIILE COMISIEI DE ISTORIE ŞI STATISTICĂ
Art.6. În principal comisia de istorie şi statistică are următoarele atribuţii:
6.1. realizează şi actualizează istoria jocului de oină:
– cronologie, cu evidenţierea schimbărilor intervenite în cursul timpului;
– problemele şi fenomenele importante petrecute în devenirea jocului de oină;
– rezultate şi palmares (intern şi internaţional la nivelul structurilor federaţiei);
– palmares de onoare (antrenori, sportivi, personalităţi, etc.);
– culegerea, prelucrarea, sintetizarea, interpretarea şi valorificarea datelor importante (în legătură cu oina) referitoare la oină;
– fundamentează baza de date a F.R.O.;
6.2. realizează evidenţa competiţiilor interne, actualizând-o permanent;
6.3. asigură toate datele necesare actualizării site-ului F.R.O la folderul structurilor şi istoria jocului;
6.4. realizează arhiva cu datele statistice de la toate competiţiile interne şi internaţionale, cu datele participanţilor şi datele tehnice;
6.5. propune textele şi datele pentru publicare;
6.6. realizează şi administrează muzeul F.R.O.;
6.7. îndeplineşte orice alte atribuţii specifice domeniului său de activitate stabilite de Biroul Federal sau Adunarea Generală a F.R.O.;
6.8. structurează, constituie şi asigură managementul bazei de date din domeniul său de competenţă;
6.9. întocmeşte şi prezintă anual raport de activitate Biroului Federal sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea acestuia sau a secretarului general;
6.10. selecţionează şi arhivează documentele comisiei;
6.11. iniţiază şi desfăşoară anual studii şi cercetări orientate spre problemele majore ale activităţii F.R.O.
Capitolul III
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A COMISIEI DE ISTORIE ŞI STATISTICĂ
Art.7. (1) Comisia de istorie şi statistică se compune din:
(2) Conţinutul numeric şi nominal, organizarea şi atribuţiile comisiei, precum şi orice modificare se stabilesc de Biroul Federal.
(3) Numirea în funcţie a preşedintelui şi membrilor comisia de istorie şi statistică se efectuează în conformitate cu prevederile cap. VIII din statutul F.R.O. astfel:
– preşedintele comisiei se numeşte de către Biroul Federal, la propunerea secretarului general al F.R.O.;
– membrii comisiei sunt numiţi de către preşedintele comisiei de istorie şi statistică şi validaţi de Biroul Federal.
Art.8. Diagrama de relaţii a comisiei de istorie şi statistică este prezentată în anexa nr.1.
Capitolul IV
MODALITATI DE LUCRU CURENTE
Art.9. Comisia de istorie şi statistică îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de activitate elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art.10. Comisia de istorie şi statistică se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea secretarului general.
Art.11. Rezolvarea operativă a sarcinilor comisiei de istorie şi statistică este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.12. Orice şedinţă a comisiei este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.13. Responsabilitatea individuală a membrilor comisiei va fi stabilită în prima şedinţă de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină pe parcursul sezonului competiţional.
Art.14. Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se face prin orice mijloc de comunicare, stabilit cu acordul membrilor.
Art.15. Şedinţele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de muncă. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei şi a locului de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.16. Şedinţele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.17. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă întocmită de preşedintele comisiei.
Art.18. Toate întrunirile vor fi consemnate în registrul de procese-verbale al comisiei de istorie si statistică.
Capitolul V
DISPOZIŢII FINALE
Art.19. Membrii comisiei de istorie şi statistică se supun regulamentelor F.R.O.
Art.20. Nerespectarea prevederilor Regulamentului Comisiei de istorie şi statistică va fi sancţionată conform Regulamentului disciplinar al F.R.O.
Art.21. (1) Neprezentarea membrilor comisiei fără temei obiectiv la două (anual) dintre şedinţele fixate şi anunţate se sancţionează cu excluderea şi necooptarea respectivilor pentru un interval de cel puţin 2 (doi) ani într-o comisie.
(2) Preşedintele comisiei are dreptul să propună completarea locurilor rămase vacante, supunând propunerile spre aprobare Biroului Federal.
Art.22. Şedinţele comisiei de istorie şi statistică nu sunt publice.
Art.23. Orice situaţie neprevăzută în prezentul regulament va fi analizată şi soluţionată de către Biroul Federal al F.R.O.
Art.24. Comisia îşi desfăşoară activitatea pe durata unui mandat care începe la validarea în funcţie a preşedintelui acesteia şi se încheie la data următoarei adunări generale de alegeri a federaţiei.
Art.25. Revocarea din funcţie a membrilor comisiei se face astfel:
– de către Biroul Federal, pentru preşedinte la propunerea secretarului general;
– de către preşedintele comisiei cu aprobarea Biroului Federal, pentru ceilalţi membrii ai comisiei.
25.1. Pentru aceste cazuri de revocare este absolut necesar ca propunerea respectivă să fie însoţită de motivarea în scris a acestei decizii de către persoana care a formulat-o.
Art.26. Orice comunicare a comisiei se face în scris sau în format electronic.
Art.27. Cheltuielile determinate de participarea la sedinţele comisiei sunt suportate de FRO.
Art.28. (1) Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. în şedinţa din data de 12.03.2010 desfăşurată la Constanta şi intră în vigoare de la data de 13.03.2010.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice dispozitie contrara se abrogă.
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1. Comisia pentru mass media şi tipărituri este constituită şi funcţionează în conformitate cu prevederile articolelor 14, 50-55 din Statutul Federaţiei Române de Oină.
Art.2. Comisia pentru mass media şi tipărituri este structura specializată a F.R.O. în domeniul relaţiilor cu mass-media şi editării publicatiilor proprii ale F.R.O.
Art.3. Comisia pentru mass media şi tipărituri are ca sarcină principală stabilirea şi permanentizarea relaţiilor cu reprezentanţii mass-media, editarea publicaţiilor proprii ale F.R.O. şi gestionarea evenimentelor publice de promovare a imaginii ramurii sportive oina, realizarea comunicării interne şi externe a F.R.O.
Art.4. Activitatea Comisiei pentru mass media şi tipărituri este coordonată de secretarul general al Federaţiei Române de Oină, fiind subordonată Biroului Federal.
Art.5. Comisia pentru mass media şi tipărituri îşi elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare, pe care îl prezintă spre aprobare Biroului Federal.
Capitolul II
ATRIBUŢIILE COMISIEI PENTRU MASS MEDIA ŞI TIPĂRITURI
Art.6. Comisia pentru mass-media şi tipărituri are urmatoarele atributii:
6.1. elaborează şi supune spre avizare Biroului Federal planul de activitate în domeniul relaţiilor F.RO. cu mass-media şi programul editorial (tipărituri);
6.2. elaborează strategia anuală de comunicare şi relaţii publice a F.R.O. (identificarea publicului ţintă, găsirea canalelor de transmisie cele mai performante şi adaptate publicului ţintă, elaborarea conţinutului mesajelor transmise etc.);
6.3. asigură relaţiile F.R.O. cu mass-media;
6.4. organizează şi asigură participarea F.R.O. la seminarii, conferinţe, precum şi alte asemenea manifestări organizate în ţara sau străinătate;
6.5. organizează funcţionarea activităţii de informare-documentare la nivelul F.R.O.;
6.6. organizează în colaborare cu celelalte comisii de specialitate din cadrul F.R.O. acţiunile şi evenimentele de informare şi promovare a imaginii instituţiei (conferinţe de presă, briefinguri, declaraţii de presă etc.) şi asigură desfăşurarea acestora;
6.7. monitorizează presa şi elaborează rapoarte periodice privind modul de reflectare a activităţii F.R.O. în mass-media;
6.8. întocmeşte şi difuzează comunicate oficiale privind activitatea F.R.O.;
6.9. redactează răspunsuri la articolele apărute în presă referitoare la F.R.O.;
6.10. actualizează în colaborare cu Comisia de Istorie şi Statistică website-ul F.R.O.;
6.11. editează periodic în colaborare cu celelalte comisii de specialitate buletinul informativ al F.R.O., precum şi alte materiale specifice domeniului său de activitate (pliante, broşuri de prezentare, afişe, CD, DVD etc.);
6.12. eleborează propuneri cu privire la publicaţiile periodice ale F.R.O., stabileşte conceptul editorial şi conţinutul acestora;
6.13. supraveghează modul de pregătire şi emitere a acreditărilor pentru mass-media la evenimentele organizate de F.R.O.;
6.14. structurează, constituie şi asigură managementul bazei de date din domeniul său de competenţă;
6.15. întocmeşte şi prezintă anual raport de activitate Biroului Federal sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea acestuia sau a secretarului general;
6.16. selecţionează şi arhivează documentele comisiei;
6.17. iniţiază şi desfăşoară anual studii şi cercetări orientate spre problemele majore ale activităţii F.R.O.
CAPITOLUL III
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A COMISIEI PENTRU MASS-MEDIA ŞI TIPĂRITURI ŞI DIAGRAMA DE RELAŢII
Art.7. (1) Comisia pentru mass media şi tipărituri se compune din:
(2) Conţinutul numeric şi nominal, organizarea şi atribuţiile comisiei, precum şi orice altă modificare se stabilesc de Biroul Federal.
(3) Numirea în funcţie a preşedintelui şi membrilor Comisiei pentru mass media şi tipărituri se efectuează în conformitate cu prevederile cap. VIII din statutul F.R.O. astfel:
– preşedintele comisiei se numeşte de către Biroul Federal, la propunerea secretarului general al F.R.O.;
– membrii comisiei sunt numiţi de către preşedintele C.P.P. şi validaţi de Biroul Federal.
Art.8. Diagrama de relaţii a comisiei este prezentata in anexa nr.1.
Capitolul IV
MODALITATI DE LUCRU CURENTE
Art.9. Comisia pentru mass media şi tipărituri îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de activitate elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art.10. Comisia pentru mass media şi tipărituri se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea secretarului general.
Art.11. Rezolvarea operativă a sarcinilor Comisiei este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.12. Orice şedinţă a Comisiei este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.13. Responsabilitatea individuală a sarcinilor membrilor Comisiei va fi stabilită în prima şedinţă de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină pe parcursul sezonului competiţional.
Art.14. Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se efectuează de preşedintele acesteia, prin orice mijloc de comunicare, stabilit cu acordul membrilor.
Art.15. Şedinţele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de activitate. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei şi a locului de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.16. Şedintele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.17. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă întocmită de preşedintele comisiei.
Art.18. Toate întrunirile vor fi consemnate în registrul de procese-verbale al Comisiei pentru mass media şi tipărituri.
Capitolul V
DISPOZIŢII FINALE
Art.19. Membrii Comisiei pentru mass media şi tipărituri se supun regulamentelor F.R.O.
Art.20. Nerespectarea prevederilor Regulamentului Comisiei pentru mass media şi tipărituri va fi sancţionată conform Regulamentului disciplinar al F.R.O.
Art.21. (1) Neprezentarea membrilor comisiei fără temei obiectiv la două (anual) dintre şedinţele fixate şi anunţate se sancţionează cu excluderea şi necooptarea respectivilor pentru un interval de cel puţin 2 (doi) ani într-o comisie centrală a federaţiei.
(2) Preşedintele comisiei are dreptul să propună completarea locurilor rămase vacante, supunând propunerile spre validare Biroului Federal.
Art.22. Şedintele Comisiei pentru mass media şi tipărituri nu sunt publice.
Art.23. Orice situaţie neprevăzută în prezentul regulament va fi analizată şi soluţionată de către Biroul Federal al F.R.O.
Art.24. Comisia pentru mass media şi tipărituri îşi desfăşoară activitatea pe durata unui mandat care începe la data validării în funcţie a preşedintelui acesteia şi se încheie la data următoarei Adunări Generale de Alegeri a Federaţiei.
Art.25. Revocarea din funcţie a membrilor comisiei se face astfel:
– de către Biroul Federal pentru preşedinte la propunerea secretarului general;
– de către preşedintele comisiei, cu aprobarea Biroului Federal, pentru ceilalţi membri ai comisiei;
25.1. Pentru aceste cazuri de revocare este absolut necesară ca propunerea respectivă să fie însoţită de motivarea, în scris, a acestei decizii de către persoana care a formulat-o.
Art.26. Orice comunicare a comisiei se face în scris sau în format electronic.
Art.27. Cheltuielile legate de participarea la şedinţele comisiei sunt suportate de care F.R.O.
Art. 28. (1) Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. în şedinţa din data de 12.03.2010 desfăşurată la Constanta şi intră în vigoare de la data 13.03.2010.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice dispoziţie contrară se abrogă.
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE.
Art.1.Comisia de echipament, materiale si baze sportive este constituita şi funcţionează în conformitate cu prevederile articolelor 14, 50-55 din Statutul Federaţiei Române de Oină.
Art.2. Comisia de echipament, materiale si baze sportive este structura specializata a federatiei prin intermediul careia se asigura necesarul de echipament si materiale sportive precum si stabilirea cadrului referitor la conditiile care trebuiesc indeplinite de bazele sportive pentru a se putea desfasura pe acestea meciuri de oina.
Art.3. Comisia de echipament, materiale si baze sportive are ca sarcina principala respectarea prevederilor legale in ceea ce priveste achizitionarea de echipament si materiale sportive precum si inspectarea bazelor sportive pe care se doreste organizarea meciurilor de oina verificand daca acestea indeplinesc conditiile stabilite in acest sens de catre federatie..
Art.4. Activitatea Comisiei de echipament, materiale si baze sportive este coordonată de secretarul general al Federaţiei Române de Oină, fiind subordonată Biroului Federal.
Art5. Comisia de echipament, materiale si baze sportive îşi elaborează propriul regulament de organizare si functionare,pe care îl prezintă spre aprobare Biroului Federal.
Capitolul II.
ATRIBUTIILE COMISIEI DE ECHIPAMENT, MATERIALE SI BAZE SPORTIVE .
Art.6. În principal comisia de echipament, materiale si baze sportive are următoarele atribuţii:
6.1. actioneaza pentru confectionarea si achizitionarea echipamentului necesar jocului de oina.,in conformitate cu prevederile legale referitoare la achizitii;
6.2. planifica materialele si echipamentul necesar loturilor reprezentative urmarind indeplinirea prevederilor;
6.3. stabileste anual necesarul de materiale si echipamentului sportiv pentru activitatea de oina la toate nivelele;
6.4. omologheaza bazele sportive pentru competitiile de oina;
6.5.tine evidenta tuturor materialelor si mijloacelor fixe ale federatiei in conformitate cu prevederile legale;
6.6.; propune spre aprobare Biroului federal omologarea prototipurilor de materiale si echipament sportive;
6.7.stabileste conditiile care trebuiesc indeplinite de catre bazele sportive pe care se doreste organizarea meciurilor de oina;
6.8.actioneaza pentru a realiza materialele necesare jocului de oina(baston si minge) realizand testarea si omologarea acestora ;
6.9.prezinta biroului federal propuneri de echipament sportiv in cazul in care se doreste achizitionarea acestuia;
6.10.actioneaza pentru achizitionarea ;
6.11.realizeaza curatarea echipamentului sportive ,dupa folosirea acestuia;
6.12.realizeaza inscriptionarea materialului sportiv,conform hotararilor luate in biroul federal;
6.13.realizeaza materiale publicitare (banere,steaguri,pliante etc.);
6.14. colaboreaza cu celelalte comisii centrale la elaborarea calendarului sportiv, regulamentelor competitiilor , normelor de clasificare sportiva si planurile de dezvoltare ale oinei ;
6.15.se intereseaza de oferte si le prezinta biroului federal pentru orice tip de achizitie care urmeaza sa fie efectuata de catre federatie ;
6.16. face propuneri pentru casarea materialelor si echipamentelor sportive in conformitate cu prevederile legale;
6.17 .realizeaza distribuirea de materiale catre structurile afiliate si sportive conform prevederilor legale;
6.18. asigura achizitionarea de premii si distribuirea acestora conform prevederilor legale
6.19. structurează, constituie şi asigură managementul bazei de date din domeniul său de competenţă;
6.20.intocmeşte si prezintă anual raport de activitate Biroului Federal sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea acestuia sau a secretarului general;
6.21.selecţionează şi arhivează documentele comisiei;
6.22. iniţiază şi desfăşoară anual studii şi cercetări orientate spre problemele majore ale activităţii F.R.O.
Capitolul III.
STRUCTURA ORGANIZATORICA A COMISIEI DE DE ECHIPAMENT, MATERIALE SI BAZE SPORTIVE
Art.7. (1) Comisia de de echipament, materiale si baze sportive se compune din:
(2) Continutul numeric si nominal, organizarea si atributiile comisiei, precum si orice modificare se stabilesc de Biroul Federal.
(3) Numirea în funcţie a preşedintelui şi membrilor Comisiei de echipament, materiale si baze sportive se efectuează în conformitate cu prevederile cap. VIII din statutul F.R.O. astfel:
– preşedintele comisiei se numeşte de către Biroul Federal, la propunerea secretarului general al F.R.O.
– membrii comisiei sunt numiti către preşedintele comisiei şi validaţi de Biroul Federal.
Art8.Diagrama de relatii a Comisiei de echipament, materiale si baze sportive este prezentata in anexa nr.1.
Capitolul IV.
MODALITATI DE LUCRU CURENTE.
Art.9. Comisia de echipament, materiale si baze sportive îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de activitate elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art.10 Comisa de echipament, materiale si baze sportive se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea secretarului general.
Art.11. Rezolvarea operativă a sarcinilor Comisiei de echipament, materiale si baze sportive este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.12. Orice şedinţă a Comisiei de echipament, materiale si baze sportive este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.13. Responsabilitatea individuală a membrilor sarcinilor Comisiei de echipament, materiale si baze sportive va fi stabilită în prima şedinţa de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină pe parcursul sezonului competiţional.
Art.14. Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se efectuează de preşedintele acesteia, prin orice mijloc de comunicare,stabilit cu acordul membrilor.
Art.15. Şedintele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de activitate. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei si a locului de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.16. Şedintele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.17. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă întocmită de preşedintele comisiei.
Art.18. Toate întrunirile vor fi consemnate în registrul de procese-verbale al Comisiei de echipament, materiale si baze sportive .
Capitolul V.
DISPOZIŢII FINALE
Art. 19 Membrii Comisiei de echipament, materiale si baze sportive se supun regulamentelor F.R.O.
Art.20. Nerespectarea prevederilor Regulamentului Comisiei de echipament, materiale si baze sportive va fi sancţionată conform Regulamentului disciplinar al F.R.O.
Art21. (1) Neprezentarea membrilor comisiei fără temei obiectiv la două (anual) dintre şedintele fixate şi anunţate se sancţionează cu excluderea şi necooptarea respectivilor pentru un interval de cel puţin 2 (doi) ani intr-o comisie centrala a federatiei.
(2) Preşedintele comisiei are dreptul să propună completarea locurilor rămase vacante, supunând propunerile spre validare Biroului Federal.
Art.22 Sedintele Comisiei de echipament, materiale si baze sportive nu sunt publice.
Art.23. Orice situatie neprevazuta in prezentul regulament va fi analizata si solutionata de catre Biroul Federal al F.R.O
Art.24.Comisia de echipament, materiale si baze sportive isi desfasoara activitatea pe durata unui mandat care incepe la validarii in functie a presedintelui acesteia si se incheie la data urmatoarei Adunari Generale de Alegeri a Federatiei.
Art.25.Revocarea din functie a membrilor comisiei se face astfel:
-de catre biroul federal pentru presedinte la propunerea secretarului general;
-de catre presedintele comisiei,cu aprobarea biroului federal ,pentru ceilalti membri comisiei;
25.1Pentru aceste cazuri de revocare este absolut necesara ca propunere respectiva sa fie insotita de motivarea ,in scris,a acestei decizii de catre persoana care a formulat-o.
Art.26.Orice comunicare a comisiei se face în scris sau in format electronic .
Art.27.Cheltuielile legate de participarea la sedintele comisiei sunt suportate de care F.R.O.
Art. 28.(1). Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. în şedinţa din data de 12.03.2010. desfăşurată la Constanta si intra in vigoare de la data de 13.03.2010.
(2)La data intrarii in vigoare a prezentului regulament ,orice dispozitie contrara se abroga.
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1. Comisia de relaţii internaţionale este constituită şi funcţionează în conformitate cu prevederile articolelor 14, 50-55 din Statutul Federaţiei Române de Oină.
Art.2. Comisia de relaţii internaţionale este structura specializată în domeniul activităţilor de cooperare internaţională ale Federaţiei Române de Oină cu alte organizaţii şi organisme internaţionale similare.
Art.3. Comisia de relaţii internaţionale are ca sarcină principală organizarea, coordonarea, promovarea şi facilitarea relaţiilor de colaborare şi parteneriat între F.R.O. şi alte organisme internaţionale similare.
Art.4. Activitatea Comisiei de relaţii internaţionale este coordonată de secretarul general al Federaţiei Române de Oină, fiind subordonată Biroului Federal.
Art.5. Comisia de relaţii internaţionale îşi elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare, pe care îl prezintă spre aprobare Biroului Federal.
Capitolul II
ATRIBUŢIILE COMISIEI DE RELAŢII INTERNAŢIONALE
Art.6. Comisia de relaţii internaţionale îndeplineste urmatoarele atributii:
6.1. întocmeşte şi prezintă Biroului Federal propuneri de măsuri privind punerea în aplicare a prevederilor acordurilor, convenţiilor şi altor documente bilaterale încheiate pe linia promovării sportului naţional sau a jocurilor înrudite cu oina;
6.2. elaborează, în proiect, documentele tehnice care urmează a se încheia cu federaţiile sportive internaţionale similare în ceea ce priveste promovarea sportului naţional peste hotare;
6.3. pregăteşte şi asigură desfăşurarea activitatilor de relaţii internaţionale cu federaţiile naţionale similare în vederea realizării cooperării, conform înţelegerilor bilaterale;
6.4. asigură pregătirea şi desfăşurarea activităţilor de protocol, translaţie-traducere şi informare-documentare, cu ocazia activităţilor de relaţii externe;
6.5. elaborează studii, materiale de analiză, documentare, precum şi informări referitoare la evoluţia relaţiilor cu federaţiile naţionale din statele unde se practică jocuri înrudite cu oina;
6.6. participă la negocierea de convenţii, acorduri, înţelegeri,etc.;
6.7. asigură instruirea participanţilor la activităţile de relaţii internaţionale asupra normelor legale în domeniu, a limitelor mandatului încredinţat din partea F.R.O. şi urmăreşte respectarea întocmai a acestuia;
6.8. elaborează calendarul de relaţii internaţionale în domeniu şi îl supune spre aprobare conducerii F.R.O.;
6.9. pregăteşte documentaţia necesară privind participarea la acţiunile organizate în conformitate cu Planul de Relaţii Internaţionale, precum şi la alte acţiuni şi reuniuni sportive internaţionale;
6.10. urmăreşte transpunerea în practică a concluziilor şi documentelor adoptate cu prilejul participării la acţiuni şi reuniuni sportive internaţionale;
6.11. promovează şi facilitează relaţiile de colaborare şi parteneriat între structurile sportive din subordine cu alte structuri sportive similare din străinătate;
6.12. ţine la zi evidenţa relaţiilor şi corespondenţei cu structuri sportive similare din alte ţări;
6.13. elaborează propuneri privind strategia de dezvoltare a relaţiilor de cooperare sportivă internaţională;
6.14. monitorizează şi evaluează modul de realizare a acţiunilor incluse în Planul de Relaţii Internaţionale (calendar);
6.15. structurează, constituie şi asigură managementul bazei de date din domeniul său de competenţă;
6.16. întocmeşte şi prezintă anual raport de activitate Biroului Federal sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea acestuia sau a secretarului general;
6.17. selecţionează şi arhivează documentele comisiei;
6.18. iniţiază şi desfăşoară anual studii şi cercetări orientate spre problemele majore ale activităţii F.R.O.
Capitolul III
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A COMISIEI DE RELAŢII INTERNAŢIONALE
Art.7. (1) Comisia de relaţii internaţionale se compune din:
(2) Conţinutul numeric şi nominal, organizarea şi atribuţiile comisiei, precum şi orice modificare se stabilesc de Biroul Federal.
(3) Numirea în funcţie a preşedintelui şi membrilor Comisiei se efectuează în conformitate cu prevederile cap. VIII din statutul F.R.O. astfel:
– preşedintele comisiei se numeşte de către Biroul Federal, la propunerea secretarului general al F.R.O.;
– membrii comisiei sunt numiţi de către preşedintele comisiei şi validaţi de Biroul Federal.
Art.8. Diagrama de relaţii este prezentată în anexa nr.1.
Capitolul IV
MODALITATI DE LUCRU CURENTE
Art.9. Comisia de relaţii internaţionale îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de activitate elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art.10. Comisia de relaţii internaţionale se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea secretarului general.
Art.11. Rezolvarea operativă a sarcinilor Comisiei de relaţii internaţionale este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.12. Orice şedinţă a Comisiei de relaţii internaţionale este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.13. Responsabilitatea individuală a membrilor Comisiei de relaţii internaţionale va fi stabilită în prima şedinţa de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină pe parcursul sezonului competiţional.
Art14. Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se efectuează de preşedintele acesteia, prin orice mijloc de comunicare, stabilit cu acordul membrilor.
Art.15. Şedintele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de activitate. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.16. Şedinţele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.17. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă întocmită de preşedintele comisiei.
Art.18. Toate întrunirile vor fi consemnate în registrul de procese-verbale al Comisiei de relaţii internaţionale.
Capitolul V
DISPOZIŢII FINALE
Art.19. Membrii Comisiei de relaţii internaţionale se supun regulamentelor F.R.O.
Art.20. Nerespectarea prevederilor Regulamentului Comisiei de relaţii internaţionale va fi sancţionată conform Regulamentului disciplinar al F.R.O.
Art.21. (1) Neprezentarea membrilor comisiei fără temei obiectiv la două (anual) dintre şedinţele fixate şi anunţate se sancţionează cu excluderea şi necooptarea respectivilor pentru un interval de cel puţin 2 (doi) ani într-o comisie centrală a federaţiei.
(2) Preşedintele comisiei are dreptul să propună completarea locurilor rămase vacante, supunând propunerile spre validare Biroului Federal.
Art.22. Şedinţele Comisiei de relaţii internaţionale nu sunt publice.
Art.23. Orice situaţie neprevăzută în prezentul regulament va fi analizată şi soluţionată de către Biroul Federal al F.R.O.
Art.24. Comisia de relaţii internaţionale îşi desfăşoara activitatea pe durata unui mandat care începe la data validării în funcţie a preşedintelui acesteia şi se încheie la data următoarei Adunări Generale de Alegeri a Federaţiei.
Art.25. Revocarea din funcţie a membrilor comisiei se face astfel:
– de către Biroul Federal pentru preşedinte la propunerea secretarului general;
– de către preşedintele comisiei, cu aprobarea Biroului Federal, pentru ceilalţi membri ai comisiei;
25.1. Pentru aceste cazuri de revocare este absolut necesară ca propunerea respectivă să fie însoţită de motivarea, în scris, a acestei decizii de către persoana care a formulat-o.
Art.26. Orice comunicare a comisiei se face în scris sau în format electronic.
Art.27. Cheltuielile legate de participarea la şedinţele comisiei sunt suportate de către F.R.O.
Art.28. (1) Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. în şedinţa din data de 12.03.2010 desfăşurată la Constanta şi intră în vigoare de la data de 13.03.2010.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice dispoziţie contrară se abrogă.
Capitolul I.
DISPOZITII GENERALE.
Art.1Comisia juridica a F.R.O este structura specializata in domeniul asistentei juridice, care sprijină activitatea F.R.O în conformitate cu statutul acesteia.
Art.2.. Asistenta juridica reprezinta activitatea desfasurata de membrii Comisiei juridice constand in consultanta, asistenta si reprezentare, apararea drepturilor si intereselor legitime ale F.R.O in raporturile cu alte autoritati publice, institutii de orice natura, persoane fizice sau juridice, avizarea si contrasemnarea actelor cu caracter juridic.
Art. 3. Reprezentarea drepturilor si intereselor legitime ale F.R.O in fata instantelor de judecata si a autoritatilor jurisdictionale se face de catre presedintele comisiei sau de unul dintre membrii acesteia, delegati in acest scop, potrivit competentelor.
Art. 4. Membrii Comisiei juridice trebuie sa apere in toate situatiile, cu fermitate, onestitate, principialitate si in concordanta cu cerintele legii, drepturile si interesele legitime ale F.R.O, cat si a structurilor afilate in baza delegatiei semnate de catre presedintele F.R.O. sau a persoanei desemnate.
Art. 5.(1). Membrii Comisiei juridice sunt obligati sa respecte dispozitiile legale privitoare la interesele contrare in aceeasi cauza sau in cauze conexe, ori la conflictul de interese, pe care le poate avea F.R.O., ori institutiile sau structurile aflate in subordinea acestuia, pe care le reprezinta.
(2).Membrii Comisiei juridice pot aviza sau contrasemna numai acele acte care au caracter juridic si numai daca nu contravin documentelor care reglemeteaza activitatea federatiei, ori altor prevederi legale.
Art. 6. In exercitarea atributiilor functionale ,care presupun constatarea conformitatii cu legea si aplicarea legii, membrii Comisiei juridice nu pot fi supusi influientei rezultate din subordonarea ierarhica.
Art. 7. Comisia juridica este coordonata de presedintele si secretarul general al F.R.O si raspunde doar in fata Adunarii Generale si a Biroului Federal.
Capitolul II.
ATRIBUŢIILE COMISIEI JURIDICE .
Art. 8. Comisia juridica indeplineste urmatoarele atributii:
8.1. Intocmeste si prezinta Biroului Federal propuneri de masuri privind indeplinirea sau aplicarea prevederilor actelor normative in materie;
8.2. Consilieaza structurile din F.R.O pentru respectarea legalitatii si prevenirea incalcarilor normelor legale, ori pentru inlaturarea deficientelor constatate sau aparute in structura;
8.3. Intocmeste observatii si propuneri, motivate juridic, la proiectele de acte normative legate de activitatea specifica ori cu caracter intern, atunci cand este consultata comisia sau F.R.O.
8.4. Tine evidenta actelor juridice in materie;
8.5. Avizeaza pentru legalitate, proiectele de ordine, dispozitii, instructiuni, decizii sau alte acte cu caracter intern ori individual, emise ori semnate de presedintele F.R.O sau de Biroul Federal;
8.6. Reprezinta si apara interesele F.R.O. si la cererea structurilor afiliate, in fata instantelor de judecata si a altor organe de jurisdictie, in baza imputernicirii date de presedintele F.R.O sau a asociatiilor afiliate, cu acordul presedintelui federatiei;
8.7. Sesizeaza Biroul Federal sau presedintele F.R.O cu privire la deficientele sau problemele aparute sau existente in cadrul federatiei;
8.8. Acorda asistenta juridica comisiilor F.R.O;
8.9. Participa la negocierea de conventii, acorduri, intelegeri,etc.;
8.10. Elaboreaza puncte de vedere cu privire la interpretarea sau aplicarea normelor legale atunci cand se solicita de structurile F.R.O.;
8.11. Avizeaza, la solicitare, proiectele de raspunsuri la petiile sau cererile adresate F.R.O.;
8.12. Analizeaza anual activitatea proprie si intocmeste rapoarte care la prezinta Biroului Federal si Adunarii Generale;
8.13. Consilieaza sau spijina conducerea sau structurile F.R.O pentru solutionarea litigiilor aparute;
8.14. Asigura abordarea si interpretarea corecta a prevederilor legale;
8.15. Analizeaza si face propuneri motivate, la nevoie, pentru eliberarea avizului de conformitate a structurilor care au ca obiect de activitate oina in vederea afilierii la F.R.O;
8.16. Executa si alte activitati stabilite de Biroul Federal sau presedintele F.R.O.
Capitolul III .
STRUCTURA COMISIEI JURIDICE
Art.9.(1) Comisia juridica se compune din:
(2).Numirea in functie a membrilor Comisiei juridice, se efectueaza in conformitate cu prevederile Cap. VIII din Statutul F.R.O ,astfel:
– preşedinele Comisiei juridice a F.R.O este numit de Biroul Federal la propunerea secretarului general al F.R.O, iar membrii acesteia sunt validati de Biroul Federal, la propunerea preşedintelui comisiei, conform statutului.
(3).Presedintele si membrii Comisiei juridice, pot fi numiti din randul avocatilor, consilierilor juridici sau a altor persoane cu pregatire juridica cu respectarea prevederilor legale in vigoare si a statutului F.R.O.
(4).Lista, conţinutul numeric şi nominal, organizarea comisiei, precum şi orice modificare sunt stabilite de Biroul Federal.
Capitolul IV.
MODALITATI (PROCEDURI) DE LUCRU CURENTE
Art. 10.(1). Comisia juridica este imputernicita sa reprezinte si sa angajeze F.R.O. in raporturile cu instantele de judecata si alte organe de jurisdictie.
(2).Reprezentarea intereselor F.R.O in fata instantelor de judecata si altor organe de jurisdictie se asigura de catre Comisia juridica, prin membrii sai desemnati pe baza delegatiei de reprezentare, semnata de presedintele F.R.O sau a persoanei delegate, in conditiile stabilite in statut.
Art.11. Membrii Comisiei juridice se desemneaza, pentru fiecare cauza in parte, de catre urmatoarele persoane:
Art. 12. Presedintele F.R.O sau persoana imputernicita de catre Biroul Federal semneaza, in numele F.R.O. si pentru aceasta, actiuni in justitie, cai de atac si orice mijloace legale de aparare a intereselor F.R.O in fata instantelor de judecata si a altor organe de jurisdictie.
Art.13.(1). In activitatea lor, membrii Comisiei juridice se supun numai legii.
(2).Avizul Comisiei juridice nu este obligatoriu, ci doar consultativ. Avizul se acorda de catre presedintele comisiei.
(3).Presedintele Comisiei juridice poate reprezenta personal structura sau poate propune spre delegare un alt membru din comisie.
Art.14.Comisia juridica îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de muncă elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art. 15.(1).Comisia juridica se intruneste si lucreaza ori de cate ori este necesar sau este solicitata de presedintele sau secretarul general al F.R.O.
(2).Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se face prin orice mijloc de comunicare, stabilit cu acordul membrilor.
( 3).Comisia juridica se intruneste obligatoriu cel putin o data pe trimestru, iar activitatile desfasurate se inscriu intr-un registru de procese-verbale de sedinta, care se semneaza de catre toti membrii comisiei prezenti.
Art.16. Rezolvarea operativă a sarcinilor Comisiei de disciplină este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.17. Orice şedinţă a Comisiei este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.18. Responsabilitatea individuală a membrilor Comisiei va fi stabilită în prima şedinţa de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină la începutul sezonului competiţional.
Art.19. Şedintele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de muncă. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei si a locului de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.20. Şedintele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.21. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă-raport întocmită de preşedintele comisiei.
Capitolul VII.
DISPOZITII FINALE.
Art. 22. Activitatea Comisiei juridice se desfasoara avand la baza prevederile propriu regulamentului de organizare si functionare aprobat de Biroul Federal.
Art.23. Membrii Comisiei juridice a F.R.O au drepturile, obligatiile si indatoririle prevazute in prezentul regulament aprobat de Biroul Federal, precum si cele izvorate din prevederile care reglementeaza statutul categoriei de personal din care fac parte.
Art. 24. Comisia juridica a F.R.O are obligatia de a lua masurile care se impun, pentru punerea in executare a dispozitiilor titlurilor executorii transmise acestora de catre instantele de judecata sau alte organe de jurisdictie si de a comunica presedintelui sau Biroului Federal, modul in care acestea au fost puse in executare.
Art.25. Comisia juridica a F.R.O prezintă anual, sau ori de câte ori este nevoie, raport de activitate Biroului Federal sau Adunarii Generale.
Art.26 Comisia juridica are mandat pentru 4 ani.
Art.27.(1)Hotărârile Comisiei juridice F.R.O se adoptă cu majoritate simplă (½ plus unu) din numărul membrilor prezenţi la şedinţă.
(2).Şedinţele Comisiei juridice nu sunt publice.
Art.28. Daca unul dintre membrii Comisiei juridice a F.R.O, pe parcursul unui an, nu participă la cel putin 2 din şedinţele comisiei, poate fi revocat şi înlocuit de către preşedintele comisiei.
Art. 29. Membrii Comisiei juridice pot participa la sedintele Biroului Federal, la sedintele celorlalte comisii si la adunarile generale, neavand drept de vot.
Art.30.(1). In caz de abateri sau lipsa de participare la activitatile la care au fost solicitati, membrii comisiei pot fi desarcinati.
(2).Propunerile de desarcinare pot fi facute de presedintele comisiei, de secretarul general sau presedintele F.R.O., iar acestea trebuie validate de Biroul Federal.
(3).Desarcinarea se poate realiza si prin demisie, care se analizeaza de catre Biroul Federal, in cazul presedintelui comisiei si de catre presedintele comisiei, in cazul celorlalti 2 membrii ai comisiei.
Art. 31. Cheltuielile determinate de reprezentarea in fata instantelor de judecata sau a altor organe de jurisdictie sunt suportate de F.R.O sau de structurile afiliate care au cerut consultanta sau reprezentare juridica.
Art. 32.(1). In cazuri urgente, comisia comunica presedintelui F.R.O sau secretarului general problemele aparute si propunerile necesare pentru imbunatatirea activitatii.
(2).Orice comunicare a comisiei se face in scris sau electronic.
Art. 33. Locul intrunirii comisiei pentru lucru, in sedinte, se stabileste de presedintele Comisiei juridice si se aproba de presedintele F.R.O, cheltuielile fiind suportate din fondurile F.R.O.
Art. 34. Presedintele comisiei poarta raspunderea pentru modul de organizare si desfasurare a activitatii Comisiei juridice.
Art. 35. Orice situatie neprevazuta in prezentul regulament va fi analizata de catre Biroul Federal al F.R.O.
Art.36.(1). Prezentul Regulament de organizare si functionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. in sedinta din data de 31.01.2008 desfasurata la Brasov si intra in vigoare incepand cu data de 01.02.2008.
( 2). La data intrarii in vigoare a prezentului regulament, orice dispozitie contrara se abroga
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERAL
Art.1. Comisia medicală şi de control antidoping este constituită şi funcţionează în conformitate cu prevederile articolelor 14, 50-55 din statutul Federaţiei Române de Oină.
Art.2. Comisia medicală şi de control antidoping, este structura specializată a F.R.O. care se ocupă de aspectele medicale legate de sport, în general, şi de oină în mod special, precum şi de prevenirea şi combaterea dopajului în oină.
Art.3. Comisia medicală şi de control antidoping are ca sarcină principală asigurarea respectării reglementărilor privind asistenţa medicală şi controlul preventiv antidoping pe timpul desfăşurării competiţiilor de oină.
Art.4. Activitatea este coordonată de secretarul general al Federaţiei Române de Oină, fiind subordonată Biroului Federal.
Art.5. Comisia medicală şi de control antidoping îşi elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare, pe care îl prezintă spre aprobare Biroului Federal.
Capitolul II
ATRIBUŢIILE COMISIEI MEDICALE ŞI DE CONTROL ANTIDOPING
Art.6. Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii:
6.1. Analizează aspectele medicale în raport cu sportul, în general şi oina, în special;
6.2. Elaborează propuneri referitoare la prevenirea şi tratarea accidentărilor şi la patologia specifică oinei;
6.3. Elaborează şi implementează programe de educaţie medicală, pe categorii de vârstă şi sex, pentru sport în general şi oină în special;
6.4. Elaborează programul antidoping al F.R.O.;
6.5. Elaborează şi implementează programe privind prevenirea şi combaterea dopajului în oină;
6.6. Organizează, după caz, cursuri, seminarii, teme, etc, referitoare la problemele aflate în competenţa sa;
6.7. Elaborează Regulamentul antidoping al F.R.O. şi face propuneri referitoare la domeniul său, pentru regulamentele sportive aplicabile;
6.8. Consiliază structurile FRO pentru respectarea legalităţii şi prevenirea încălcării normelor legale privind medicina sportivă şi dopajul;
6.9. Sesizează Biroul Federal sau preşedintele FRO cu privire la deficienţele sau problemele apărute potrivit obiectului său de activitate;
6.10. Verifică şi recomandă aspecte privind controlul medical în structurile federaţiei;
6.11. structurează, constituie şi asigură managementul bazei de date din domeniul său de competenţă;
6.12. întocmeşte şi prezintă anual raport de activitate Biroului Federal sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea acestuia sau a secretarului general;
6.13. selecţionează şi arhivează documentele comisiei;
6.14. verifică dacă se respectă modul de asigurare a asistenţei medicale pe timpul desfăşurării competiţiilor conform prevederilor legale;
6.15. verifică carnetele de legitimare înainte de obţinerea vizei anuale din partea federaţiei pentru a certifica că viza medicală se Încadrează în prevederile legale;
6.16. comunică cluburilor date de interes privind asigurarea asistenţei medicale pentru sportivi şi oficiali;
6.17. asigură structurilor abilitate tot sprijinul pentru efectuarea probelor antidoping;
6.18. comunică structurilor sportive afiliate lista cu substanţele interzise întocmită de A.N.A.;
6.19. iniţiază şi desfăşoară anual studii şi cercetări orientate spre problemele majore ale activităţii F.R.O.
Capitolul III
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A COMISIEI MEDICALE ŞI DE CONTROL ANTIDOPING
Art.7. (1) Comisia medicală şi de control antidoping se compune din:
(2) Conţinutul numeric şi nominal, organizarea şi atribuţiile comisiei, precum şi orice modificare se stabilesc de Biroul Federal.
(3) Numirea în funcţie a preşedintelui şi membrilor comisiei se efectuează în conformitate cu prevederile cap. VIII din statutul F.R.O. astfel:
– preşedintele comisiei se numeşte de către Biroul Federal, la propunerea secretarului general al F.R.O.;
– membrii comisiei sunt numiţi de către preşedintele comisiei şi validaţi de Biroul Federal.
(4) Cel puţin unul dintre membri trebuie să aibă studii de specialitate în domeniul medical.
Art8. Diagrama de relaţii a Comisiei de copii şi juniori este prezentată în anexa nr.1.
Capitolul IV
MODALITATI DE LUCRU CURENTE
Art.9. Comisia medicală şi de control antidoping îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de activitate elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art.10. Comisia medicală şi de control antidoping se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea secretarului general.
Art.11. Rezolvarea operativă a sarcinilor comisiei medicale şi de control antidoping este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.12. Orice şedinţă a comisiei este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.13. Responsabilitatea individuală a membrilor sarcinilor Comisiei va fi stabilită în prima şedinţă de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină pe parcursul sezonului competiţional.
Art.14. Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele comisiei. Convocarea comisiei se efectuează de preşedintele acesteia, prin orice mijloc de comunicare, stabilit cu acordul membrilor.
Art.15. Şedinţele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de activitate. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei şi a locului de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.16. Şedinţele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.17. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă întocmită de preşedintele comisiei.
Art.18. Toate întrunirile vor fi consemnate în registrul de procese-verbale al comisiei medicale şi de control antidoping.
Capitolul V
DISPOZIŢII FINALE
Art. 19. Membrii Comisiei medicale şi de control antidoping se supun regulamentelor F.R.O.
Art.20. Nerespectarea prevederilor Regulamentului Comisiei medicale şi de control antidoping va fi sancţionată conform Regulamentului disciplinar al F.R.O.
Art.21. (1) Neprezentarea membrilor comisiei fără temei obiectiv la două (anual) dintre şedinţele fixate şi anunţate se sancţionează cu excluderea şi necooptarea respectivilor pentru un interval de cel puţin 2 (doi) ani într-o comisie centrala a federaţiei.
(2) Preşedintele comisiei are dreptul să propună completarea locurilor rămase vacante, supunând propunerile spre validare Biroului Federal.
Art.22. Şedinţele Comisiei medicale şi de control antidoping nu sunt publice.
Art.23. Orice situaţie neprevăzută în prezentul regulament va fi analizată şi soluţionată de către Biroul Federal al F.R.O.
Art.24. Comisia medicală şi de control antidoping îşi desfăşoară activitatea pe durata unui mandat care începe la data validării în funcţie a preşedintelui acesteia şi se încheie la data următoarei Adunari Generale de Alegeri a Federaţiei.
Art.25. Revocarea din funcţie a membrilor comisiei se face astfel:
– de către Biroul Federal pentru preşedinte la propunerea secretarului general;
– de către preşedintele comisiei, cu aprobarea Biroului Federal, pentru ceilalţi membri ai comisiei.
25.1. Pentru aceste cazuri de revocare este absolut necesară ca propunerea respectivă să fie însoţită de motivarea, în scris, a acestei decizii de către persoana care a formulat-o.
Art.26. Orice comunicare a comisiei se face în scris sau în format electronic.
Art.27. Cheltuielile legate de participarea la şedinţele comisiei sunt suportate de către F.R.O.
Art. 28. (1) Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. în şedinţa din data de 12.03.2010 desfăşurată la Constanta şi intră în vigoare de la data de 13.03.2010.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice dispoziţie contrară se abrogă.
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
Art.1. Corpul observatorilor este constituit şi funcţionează în conformitate cu prevederile articolelor 14, 50-55 din Statutul Federaţiei Române de Oină.
Art.2. Corpul observatorilor este structura specializată a federaţie prin care se asigură urmăririrea modului de desfăşurare al activităţilor competiţionale sub aspect organizatoric, tehnic şi disciplinar. Pe timpul acestor activităţi sunt vizate respectarea actelor normative care reglementează activitatea sportivă, comportamentul tuturor persoanelor implicate în competiţii(arbitri, oficiali, sportivi) precum şi respectarea documentelor de organizare şi funcţionare a federaţiei şi structurilor acesteia.
Art.3. Lotul observatorilor este alcătuit din:
3.1. persoanele selecţionate prin testare periodică dintre foştii jucători de oină, antrenori, instructori, arbitri, alte persoane care au fost implicate în oină, cunoscute ca având o conduită ireproşabilă;
3.2. membrii Biroului Federal şi preşedinţii comisiilor centrale ale federaţiei.
Art.4. Obiectivele principale pentru observatori sunt:
– verificarea modului de organizare a competiţiei, în sensul asigurării măsurilor de protecţie, de asistenţă medicală, calitatea terenului, vestiare, echipamentul echipelor şi ţinuta arbitrilor, completarea foilor de arbitraj;
– aprecierea calităţii arbitrajelor în conformitate cu regulamantul şi criteriile stabilite de FRO şi Comisia centrală de arbitrii;
– aprecierea comportamentului jucătorilor, calitatea tehnică a jocului, comportarea antrenorilor, jucătorilor şi arbitrilor;
– întocmirea raportului de observator şi înaintarea lui la secretarul general al federaţiei în termen de cel mult 48 de ore de la încheierea competitiei; o copie după acesta va fi înaintat Corpului Observatorilor şi Comisiei Centrale de Competiţii, de către secretarul general în termen de 72 de ore de la primire.
Art.5. Criteriile ce trebuie îndeplinte pentru obţinerea statului de observator federal sunt următoarele:
Art.6. Activitatea Corpului observatorilor este coordonată de secretarul general al Federaţiei Române de Oină, fiind subordonată Biroului Federal.
Art.7. Corpul observatorilor îşi elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare, pe care îl prezintă spre aprobare Biroului Federal.
Capitolul II
ATRIBUŢIILE CORPULUI OBSERVATORILOR
Art.8. Corpul observatorilor are următoarele atribuţii:
8.1. elaborează şi supune spre aprobare Biroului Federal al F.R.O., anual, până pe 31 ianuarie, lotul cu observatorii propusi pentru sezonul competiţional în curs;
8.2. elaborează anual calendarul activităţilor desfăşurate de comisia pentru recrutarea şi perfecţionarea observatorilor;
8.3. propune Biroului Federal al F.R.O. modele de documente care vor fi întocmite de observatori pe timpul cât aceştia sunt delegaţi să asiste la competiţii;
8.4. analizează activitatea desfăşurată de către observatori şi aplică sancţiuni, în primă instanţă, împotriva celor care se dovedeşte că au prezentat în mod eronat desfăşurarea competiţiilor la care au fost delegaţi să asişte;
8.5. prezintă propuneri pentru modificarea documentelor de organizare şi desfăşurare a competiţiilor ca urmare a unor aspecte rezultate cu ocazia desfăşurării acestora;
8.6. stabileşte comisia de testare, probele şi metodologia aferentă pentru persoanele care doresc să devină observatori;
8.7. acordă consultanţă de specialitate asociaţiilor judeţene în vederea stabilirii persoanelor din cadrul acestora care vor asista la competiţiile desfăşurate la nivel judeţean;
8.8. anunţă observatorii delegaţi să asiste la competiţii, făcând propuneri de înlocuire a acestora în cazul în care aceştia nu pot participa la activităţi; imposibilitatea participării se va comunica de către observator, motivat, cu 3 zile înainte de data începerii competiţiei, în caz contrar, neparticiparea va putea atrage radierea de pe lista observatorilor;
8.9. face propuneri referitoare la criteriile care trebuiesc îndeplinite de persoanele care vor să devină observatori, acestea urmănd a fi aprobate ulterior de către Biroului Federal al F.R.O.;
8.10. structurează, constituie şi asigură managementul bazei de date din domeniul său de competenţă;
8.11. întocmeşte şi prezintă anual raport de activitate Biroului Federal sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea acestuia sau a secretarului general;
8.12. selecţionează şi arhivează documentele comisiei;
8.13. iniţiază şi desfăşoară anual studii şi cercetări orientate spre problemele majore ale activităţii F.R.O. şi structurilor sportive din subordine.
Capitolul III
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CORPULUI OBSRVATORILOR
Art.9. (1) Corpul observatorilor se compune din:
(2) Conţinutul numeric şi nominal, organizarea şi atribuţiile corpului, precum şi orice modificare se stabilesc de Biroul Federal.
(3) Numirea în funcţie a preşedintelui şi membrilor Comitetului director se efectuează în conformitate cu prevederile cap. VIII din statutul F.R.O. astfel:
– preşedintele se numeşte de către Biroul Federal, la propunerea secretarului general al F.R.O.;
– membrii sunt numiţi de către preşedintele Comitetului director şi validaţi de Biroul Federal.
Art.10.Diagrama de relaţii a Corpului observatorilor este prezentată în anexa nr.1.
Capitolul IV
MODALITATI DE LUCRU CURENTE
Art.11. Comitetul director îşi desfăşoară activitatea curentă pe baza unui plan de activitate elaborat pentru punerea în aplicare a strategiilor şi a celorlalte documente programatice şi organizatorice ale F.R.O., aprobat de către secretarul general.
Art.12. Comitetul director se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea secretarului general.
Art.13. Rezolvarea operativă a sarcinilor Comitetul director este asigurată de preşedintele acesteia.
Art.14. Orice şedinţă a Comitetului director este statutară numai în prezenţa a jumătate plus unul din totalul membrilor săi.
Art.15. Responsabilitatea individuală a membrilor Comitetului director va fi stabilită în prima şedinţă de lucru al fiecărui an calendaristic, urmând ca o eventuală redistribuire a sarcinilor să intervină pe parcursul sezonului competiţional.
Art.16. Convocarea şedinţelor de lucru se face cu 10 zile înainte de data fixată de către preşedintele Comitetului director. Convocarea Comitetului director se efectuează de preşedintele acestuia, prin orice mijloc de comunicare, stabilit cu acordul membrilor.
Art.17. Şedinţele trebuie să cuprindă o tematică precisă, desprinsă din planul de muncă. Tematică va fi adusă la cunoştinţă membrilor odată cu anunţarea datei şi a locului de desfăşurare, respectiv cu 10 zile înainte.
Art.18. Şedintele se vor desfăşura pe baza unei ordini de zi, care va cuprinde:
– apelul celor convocaţi;
– verificarea legalităţii întrunirii;
– prezentarea concluziilor şi măsurilor stabilite, consemnate în procesul verbal al precedentei şedinţe şi evaluarea modului în care au fost îndeplinite;
– abordarea tematicii propuse;
– discuţii, propuneri, concluzii.
Art.19. Propunerile de măsuri ce privesc şi activitatea structurilor sportive din subordinea F.R.O. sau a celorlalte comisii centrale de specialitate, vor fi supuse aprobării Biroului Federal printr-o notă-raport întocmită de preşedintele comisiei.
Art.20. Toate întrunirile vor fi consemnate în registrul de procese-verbale al Comitetului director.
Capitolul V
DISPOZIŢII FINALE
Art. 21. Membrii Corpului observatorilor se supun regulamentelor F.R.O.
Art.22. Nerespectarea prevederilor Regulamentului Corpului observatorilor va fi sancţionată conform Regulamentului disciplinar al F.R.O.
Art.23. (1) Neprezentarea membrilor Comitetului director fără temei obiectiv la două (anual) dintre şedinţele fixate şi anunţate se sancţionează cu excluderea şi necooptarea respectivilor pentru un interval de cel puţin 2 (doi) ani într-o comisie.
(2) Preşedintele Comitetului director are dreptul să propună completarea locurilor rămase vacante, supunând propunerile spre aprobare Biroului Federal.
Art.24. Şedinţele Comitetului director nu sunt publice.
Art.25. Delegarea observatorilor se face de către comisia centrală de competiţii, cu aprobarea Biroului Federal, prin intermediul secretarului general al federaţiei.
Art.26. Cheltuielile legate de transportul, cazarea şi baremul observatorilor vor fi suportate de organizatorul competiţiei, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art.27. După terminarea jocului observatorul analizează separat cu arbitrii şi antrenorii aspectele privind desfăşurarea jocului, consemnând poziţia acestora.
Art.28. În timpul jocului observatorul se va poziţiona astfel încăt să poată avea toate informaţiile necesare pentru a putea aprecia modul de desfăşurare a meciului. Acesta va colabora cu arbitrii şi oficialii echipelor angrenate în competiţie pentru desfăşurarea în bune condiţii a jocului.
28.1. Responsabilitatea pe terenul de joc revine în exclusivitate arbitrilor.
28.2. Observatorul nu ia nici o decizie asupra desfăşurării jocului putând să facă doar recomandări.
Art.29. Prezentul Regulament este obigatoriu pentru toţi observatorii, nerespectarea lui atrage răspunderea potrivit Regulamentului disciplinar al FR Oină.
Art.30. Corpul observatorilor îşi desfăşoară activitatea pe durata unui mandat care începe la data validării în funcţie a preşedintelui acesteia şi se încheie la data urmatoarei Adunari Generale de Alegeri a Federaţiei.
Art.31. Revocarea din funcţie a membrilor corpului se face astfel:
– de către Biroul Federal pentru preşedinte, la propunerea secretarului general;
– de către preşedintele corpului, cu aprobarea Biroului Federal, pentru ceilalţi membri ai corpului;
31.1. Pentru aceste cazuri de revocare este absolut necesară ca propunerea respectivă să fie însoţită de motivarea, în scris, a acestei decizii de către persoana care a formulat-o.
Art.32. Orice comunicare a corpului se face în scris sau în format electronic.
Art.33. Cheltuielile legate de participarea la şedinţele Comitetului director sunt suportate de (care) către F.R.O.
Art.34. Orice situaţie neprevăzută în prezentul regulament va fi analizată şi soluţionată de către Biroul Federal al F.R.O.
Art.35. (1) Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare a fost aprobat de Biroul Federal al F.R.O. în şedinţa din data de 12.03.2010 desfăşurată la Constanta şi intră în vigoare de la data de 13.03.2010.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului regulament, orice dispoziţie contrară se abrogă.